Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

„DZIECKO W ŚWIECIE MUZYKI I BARW” z wykorzystaniem arteterapii- program własny, terapeutyczny.

Dziecko w świecie muzyki i barw” z wykorzystaniem arteterapii- program własny, terapeutyczny.

Pozwólmy dziecku doświadczać,

eksperymentować, dowiadywać się

i porównywać, szukać i dążyć w głębinach

wiedzy, wyruszać w podróże odkrywcze,

- czasami trudne, ale jakie bogate i fascynujące

Budujemy programy dostosowane do możliwości psychofizycznych dzieci.”

                                                                                                                     C. Frenet

Program realizowany będzie w grupie VI przez panią mgr Katarzynę Ciężadlik, od października 2022 r. do czerwca 2023 r., w formie zajęć dodatkowych z częstotliwością 1 raz w tygodniu przez ok. pół godz. Dzieci będą uczestniczyły w różnego rodzaju zajęciach plastycznych, muzycznych, które będą się opierały na zasadzie dobrowolności. Zajęcia mają się odbywać w atmosferze zabawy i dawać dzieciom możliwość eksperymentowania z różnego rodzaju technikami plastycznymi oraz różnorodnymi formami umuzykalniającymi.

Program został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.

Cele programu

- ukazanie współdziałania, jako metody osiągnięcia celu

- wychowanie przez sztukę,

- rozwój wyobraźni oraz twórczego myślenia,

- rozwój zdolności manualnych,

- rozwijanie poczucia rytmu, koordynacji wzrokowo ruchowej,

- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka,

- uruchamianie procesów myślowych potrzebnych do rozwiązywania problemów w codziennym życiu,

- rozwój umiejętności społecznych,

- zaspokajanie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, budowaniu pozytywnego obrazu samego siebie, w grupie rówieśniczej,

- wspieranie samodzielnych działań i zabaw twórczych dziecka,

- organizowaniu sytuacji edukacyjnych umożliwiających dziecku kontakt z różnymi dziedzinami sztuki: malarstwo, rysunek, rzeźba, ruch i muzyka.