Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „RAZEM W PRZEDSZKOLU"

„Razem w Przedszkolu” – innowacja pedagogiczna, realizowana w Przedszkolu nr 51 w Bielsku-Białej w roku szkolnym 2025/2026
Temat innowacji: integracja dzieci ukraińskich w przedszkolu
Autor innowacji: Olga Babylkova

Innowacja pedagogiczna „Razem w Przedszkolu” ma na celu wszechstronny rozwój dzieci w różnym wieku poprzez tworzenie przyjaznego, bezpiecznego i integrującego środowiska edukacyjnego. Program wspiera dzieci polskie i ukraińskie w nabywaniu kompetencji językowych, społecznych i emocjonalnych, jednocześnie kształtując postawy tolerancji, współpracy i wzajemnego szacunku.

Cele innowacji:

1. Wspieranie adaptacji dzieci ukraińskich w polskim środowisku przedszkolnym.

2. Rozwój kompetencji językowych w języku polskim i ukraińskim.

3. Kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji w grupie wielokulturowej.

4. Rozwój kompetencji poznawczych, matematycznych, przyrodniczych i artystycznych.

5. Rozwój aktywności ruchowej i koordynacji.

6. Wspieranie integracji dzieci poprzez projekty, zabawy i zajęcia tematyczne.

Metody i formy pracy:

·       Zajęcia dydaktyczne dostosowane do wieku i możliwości dzieci.

·       Zabawy integracyjne i kooperacyjne.

·       Zajęcia językowe i komunikacyjne w języku polskim i ukraińskim.

·       Projekty artystyczne i przyrodnicze realizowane w grupie.

·       Zajęcia ruchowe wspierające motorykę i aktywność fizyczną.

Zasady realizacji:

·       Indywidualne podejście do dziecka.

·       Współpraca z rodzicami i opiekunami.

·       Uwzględnianie różnorodności kulturowej i językowej dzieci.

·       Tworzenie atmosfery akceptacji, bezpieczeństwa i wsparcia emocjonalnego.