Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Innowacja pedagogiczna „Z darami natury świat nie jest ponury”

Innowacja pedagogiczna „Z darami natury świat nie jest ponury”

W roku przedszkolnym 2024/2025 roku w grupie VII- Wiewiórki będzie realizowana Innowacja pedagogiczna „Z darami natury świat nie jest ponury”. 

Głównym celem innowacji jest kształtowanie postaw proekologicznych u najmłodszych, pobudzanie kreatywności dzieci oraz zapoznanie z ideą zero waste – czyli uświadamianie jak można żyć nie produkując tak dużo odpadów, stosując się do zasad gospodarki obiegu zamkniętego (np. odmawianie jednorazowych opakowań, torebek foliowych itp., życie
w zgodzie z ideą minimalizmu, szukanie nowych zastosowań dla wykorzystanych rzeczy, przerabianie ich na coś pożytecznego).
Nowatorstwo innowacji polega na kształtowaniu postaw proekologicznych u dzieci w wieku przedszkolnym, kształtowanie postawy społecznej świadomego i odpowiedzialnego konsumenta, zapoznanie dzieci z ideą życia bez odpadów.
Cele:
poszerzenie świadomości ekologicznej,
kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,
racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów,
stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą,
zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne,
dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji,
przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski,
tworzenie otoczenia przyjaznego środowisku,
rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody,
zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej,
rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia,
budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
rozwijanie zdolności poznawczych,
poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie,
wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt,
dostrzeganie zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka,
wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych,
kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia,
rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów,
kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych,
dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.
W ramach innowacji dzieci będą wykonywać zadania przyrodnicze, które są podstawą do uzyskania certyfikatu.