OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDKUACYJNY "ZABAWA SZTUKĄ"
W Przedszkolu nr 51 w Bielsku-Białej, grupa IX uczestniczy w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Zabawa Sztuką. Projekt jest realizowany przez panią mgr Joannę Herzyk.
Cel główny:
Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Zabawa sztuką” jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.
Cele szczegółowe:
■tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej
aktywności dzieci w procesie zabawy,
■wprowadzenie dzieci w świat sztuki o charakterze lokalnym,
ogólnopolskim, europejskim i światowym,
■zapoznanie z wybranymi dziełami i ich twórcami,
rozwijanie poczucia estetyki i wrażliwości na piękno,
■udział w wystawach i prezentacjach zbiorowych,
rozwijanie postawy twórczej dzieci z jej nieodłącznymi
atrybutami tj. kreatywnością, innowacyjnością,
■zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
kształtowanie umiejętności rozumienia i interpretowania
pojęć przy wykorzystaniu obrazów,
■doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym
wyrażania odczuć związanych z odbiorem sztuki,
■przygotowanie do posługiwania się językiem obcym
nowożytnym w oparciu o wykorzystywanie dzieł sztuki,
■wykorzystywania myślenia i postrzegania matematycznego
do rozwiązywania problemów w codziennych w sytuacjach
związanych z wykorzystaniem edukacji przez sztukę,
■kształtowanie orientacji przestrzennej,
■rozwijanie zainteresowań światem przyrody poprzez
wykorzystywanie dzieł sztuki,
■doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych,
■rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci oraz nauczycieli,
w tym zainteresowań związanych z kodowaniem
i programowaniem.
Czas trwania: 19.09.2022 r. – 19.05.2023 r.
Projekt powstał na bazie programu własnego pt. „Zabawa
sztuką”, jest zgodny z podstawą programową wychowania
przedszkolnego, podstawą programową kształcenia ogólnego
dla szkoły podstawowej oraz podstawowymi kierunkami
realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym
2022/2023 tj.:
"1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości
poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę,
dobro i piękno, (...).
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń
edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego
Europy (...)".