Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

OGÓLNOPOLSKI PROJKET EDUKACYJNY "20 MINUT DLA MATEMATYKI"

W grupie VI realizowany jest  Ogólnopolski Projekt Edukacyjny autorstwa pani Zuzanny Jastrzębskiej – Krajewskiej z zakresu edukacji matematycznej pn. „20 minut dla matematyki”. Projekt jest realizowany przez panią mgr Katarzynę Ciężadlik.

Autorka wyszła z założenia, że skoro kilkanaście minut czytania w ciągu dnia daje wymierne rezultaty, to także kilkanaście minut przeznaczone na edukację matematyczną może dać wspaniałe efekty. Metodyka programu zakłada naukę matematyki w sposób czynnościowy, czyli zgodny z rozwojem dziecka, nabywanie kompetencji matematycznych poprzez działanie.

Cele projektu:

·      Organizowanie efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji „Dziecięcej Matematyki” autorstwa Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej

·      Zapoznanie z koncepcją „Dziecięcej Matematyki” autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, która ma przełożenie zarówno na edukację przedszkolną, jak i wczesnoszkolną

·      Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówek z rodzicami

·      Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do prowadzenia zajęć

·      Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych

·      Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki

 Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki.