Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

PROJEKT EDUKACYJNY "NIE LADA TO GRATKA! POZNAJEMY MISIA USZATKA!"

W roku 2023/2024 dzieci z grupy V rozpoczęły udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym "NIE LADA TO GRATKA! POZNAJEMY MISIA USZATKA!".
Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.
Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej
wychowania przedszkolnego.
Cele główne:
• budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
• rozwijanie zdolności poznawczych,
• poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez
obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
• wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie,
• wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
• właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt,
• dostrzeganie zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska a
zdrowiem człowieka,
• wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych,
• kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia
pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia,
•rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich
wyborów,
• kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów
przyrodniczych
• rozwijanie zainteresowań czytelniczych

Cele operacyjne:
- dziecko poznaje określony utwór literacki, zapamiętuje imię i nazwisko
autorów, główną postać, potrafi ją opisać , scharakteryzować
- potrafi odtwarzać i samodzielnie tworzyć
- bogaci słownictwo o wyrazy, które wyszły już z użycia, rozumie ich znaczenie,
a także osłuchuje się z angielskimi nazwami wybranych przedmiotów, kolorów
- wypowiada się pełnymi zdaniami
- nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi: przyjaźń, radość, życzliwość, empatia
- dostrzega , że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
- nazywa pory roku, potrafi opisać charakterystyczne cechy
- rozumie następstwa czasowe
- potrafi dostrzec piękno przyrody.
- poznaje zasady savoir vivre