PROJEKT EDUKACYJNY "NIE LADA TO GRATKA! POZNAJEMY MISIA USZATKA!"
W roku 2023/2024 dzieci z grupy V rozpoczęły udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym "NIE LADA TO GRATKA! POZNAJEMY MISIA USZATKA!".
Głównym założeniem projektu jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.
Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej
wychowania przedszkolnego.
Cele główne:
• budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
• rozwijanie zdolności poznawczych,
• poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez
obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
• wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie,
• wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
• właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt,
• dostrzeganie zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska a
zdrowiem człowieka,
• wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych,
• kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia
pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia,
•rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich
wyborów,
• kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów
przyrodniczych
• rozwijanie zainteresowań czytelniczych
Cele operacyjne:
- dziecko poznaje określony utwór literacki, zapamiętuje imię i nazwisko
autorów, główną postać, potrafi ją opisać , scharakteryzować
- potrafi odtwarzać i samodzielnie tworzyć
- bogaci słownictwo o wyrazy, które wyszły już z użycia, rozumie ich znaczenie,
a także osłuchuje się z angielskimi nazwami wybranych przedmiotów, kolorów
- wypowiada się pełnymi zdaniami
- nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi: przyjaźń, radość, życzliwość, empatia
- dostrzega , że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę
- dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego
- nazywa pory roku, potrafi opisać charakterystyczne cechy
- rozumie następstwa czasowe
- potrafi dostrzec piękno przyrody.
- poznaje zasady savoir vivre