Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Projekt Edukacyjny "Z darami natury świat nie jest ponury"- Certyfikat- grupa VII

02-07-2024 10:20

W bieżącym roku szkolnym dzieci z grup VII  brały udział w III edycji Ogólnopolskiego Projektu „Z darami natury świat nie jest ponury!”. Projekt realizowany był od 1 września 2023 roku do 31 maja 2024 roku. Warunkiem uczestnictwa w projekcie było zrealizowanie co najmniej 5 zadań z listy 20 zadań do wykonania, udokumentowanie ich realizacji i wysłanie sprawozdania z fotorelacją do 15 czerwca 2024r.

Cel główny projektu:

Głównym celem III edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury!” było kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.

Cele szczegółowe:

•    poszerzanie świadomości ekologicznej;

• kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;

•    racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów;

•    stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą;

•    zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi;

• inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne;

 •    rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia;

•    budzenie zaciekawienia otaczającym światem;

•    rozwijanie zdolności poznawczych;

•    poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;

•    wdrażanie do zachowań akceptowalnych społecznie;

•    kształtowanie właściwego stosunku do otaczającej przyrody;

•    wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych;

• rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;

•    kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych;

• planowanie i wykonywanie prostych obserwacji, doświadczeń, eksperymentów dotyczących obiektów i zjawisk przyrodniczych;

•    dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.

W ramach realizacji projektu zostały wykonane następujące zadania:

1.    „Muszelkowe mozaiki"- obrazki z muszelek.

2.    „Jesienne mobile”- wykorzystanie jesiennych znalezisk do stworzenia mobili.

3.    „Co w trawie piszczy?” – zajęcia przyrodnicze w plenerze.

4.    „Kolorowy świat” –samodzielne tworzenie ekologicznych farb.

5.    „Liczydełko”- wykonanie drewnianego liczydła-pomocy do zajęć.

6.    „Magiczny dywan” – wykorzystanie liści do zabaw sensorycznych.

7.    „Piękno z natury” – naturalne dekoracje do sali.

8.    „Gazetowelove” – zabawy muzyczno – ruchowe z wykorzystaniem gazet.

9.    „Co nam w duszy gra” – twój pomysł na zadanie/działanie.

10.    „Jak być Eko?” – interpretacja dowolna (wiersz, piosenka, warsztaty).