Projekt Edukacyjny "Z darami natury świat nie jest ponury"- Certyfikat- grupa VII
W bieżącym roku szkolnym dzieci z grup VII brały udział w III edycji Ogólnopolskiego Projektu „Z darami natury świat nie jest ponury!”. Projekt realizowany był od 1 września 2023 roku do 31 maja 2024 roku. Warunkiem uczestnictwa w projekcie było zrealizowanie co najmniej 5 zadań z listy 20 zadań do wykonania, udokumentowanie ich realizacji i wysłanie sprawozdania z fotorelacją do 15 czerwca 2024r.
Cel główny projektu:
Głównym celem III edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury!” było kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.
Cele szczegółowe:
• poszerzanie świadomości ekologicznej;
• kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;
• racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów;
• stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą;
• zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi;
• inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne;
• rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia;
• budzenie zaciekawienia otaczającym światem;
• rozwijanie zdolności poznawczych;
• poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;
• wdrażanie do zachowań akceptowalnych społecznie;
• kształtowanie właściwego stosunku do otaczającej przyrody;
• wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych;
• rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;
• kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych;
• planowanie i wykonywanie prostych obserwacji, doświadczeń, eksperymentów dotyczących obiektów i zjawisk przyrodniczych;
• dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.
W ramach realizacji projektu zostały wykonane następujące zadania:
1. „Muszelkowe mozaiki"- obrazki z muszelek.
2. „Jesienne mobile”- wykorzystanie jesiennych znalezisk do stworzenia mobili.
3. „Co w trawie piszczy?” – zajęcia przyrodnicze w plenerze.
4. „Kolorowy świat” –samodzielne tworzenie ekologicznych farb.
5. „Liczydełko”- wykonanie drewnianego liczydła-pomocy do zajęć.
6. „Magiczny dywan” – wykorzystanie liści do zabaw sensorycznych.
7. „Piękno z natury” – naturalne dekoracje do sali.
8. „Gazetowelove” – zabawy muzyczno – ruchowe z wykorzystaniem gazet.
9. „Co nam w duszy gra” – twój pomysł na zadanie/działanie.
10. „Jak być Eko?” – interpretacja dowolna (wiersz, piosenka, warsztaty).