Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe Uczucia Gucia”
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe Uczucia Gucia” realizowany w grupi VII- Wiewiórki.
Autorzy i koordynatorzy projektu: Anna Kaczyńska, Magdalena Wypchała, Katarzyna Feledyk, Aneta Doroz, Edyta Sendela.
Projekt powstał w oparciu o aktualne Podstawy Programowe oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.
PROJEKT "KOLOROWE EMOCJE GUCIA" jest odpowiedzią na trudności dzieci
w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Na podstawie dotychczasowego doświadczenia zauważyłyśmy, że dzieci borykają się ze sporymi problemami związanymi z właściwym radzeniem sobie z emocjami i ich akceptacją. Niniejszy PROJEKT ma na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie
z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci;
Zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji;
Wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego.
CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp.;
Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań,
Zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych
Zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
Wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych,
Stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.
Sposób realizacji:
Nauczyciele realizują projekt we własnym tempie lub według własnego harmonogramu w terminie od 02.09.2024 do 30.06.2025.
Nauczyciel decyduje które zadanie będzie realizował jako pierwsze a które jako ostatnie, a tym samym decyduje o dniu w którym projekt ukończy. W ramach projektu nauczyciel będzie wprowadzał dzieci w świat emocji w sposób spójny, z podziałem na dwie części: edukację czytelniczą i metody relaksacyjne.