Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe Uczucia Gucia”

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Kolorowe Uczucia Gucia” realizowany w grupi VII- Wiewiórki.
Autorzy i koordynatorzy projektu: Anna Kaczyńska, Magdalena Wypchała, Katarzyna Feledyk, Aneta Doroz, Edyta Sendela.
Projekt powstał w oparciu o aktualne Podstawy Programowe oraz podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025.
PROJEKT "KOLOROWE EMOCJE GUCIA" jest odpowiedzią na trudności dzieci
w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Na podstawie dotychczasowego doświadczenia zauważyłyśmy, że dzieci borykają się ze sporymi problemami związanymi z właściwym radzeniem sobie z emocjami i ich akceptacją. Niniejszy PROJEKT ma na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie
z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci;
Zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji;
Wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego.
CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp.;
Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań,
Zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych
Zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
Wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych,
Stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.

Sposób realizacji:
Nauczyciele realizują projekt we własnym tempie lub według własnego harmonogramu w terminie od 02.09.2024 do 30.06.2025.
Nauczyciel decyduje które zadanie będzie realizował jako pierwsze a które jako ostatnie, a tym samym decyduje o dniu w którym projekt ukończy. W ramach projektu nauczyciel będzie wprowadzał dzieci w świat emocji w sposób spójny, z podziałem na dwie części: edukację czytelniczą i metody relaksacyjne.