Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Innowacja pedagogiczna - „Matematyka na wesoło w świecie przedszkolaka"

Matematyka na wesoło w świecie przedszkolaka"

Program edukacyjny, który rozwija u dzieci umiejętności matematyczne poprzez zabawy, gry i aktywności oparte na metodach czynnych

Innowacja pedagogiczna opracowana dla dzieci 3, 4- letnich realizowana będzie w grupie MYSZKI w okresie od 01.10.2025r. do 31.05.2026r.

Innowacja „Matematyka na wesoło w świecie przedszkolaka" to program edukacyjny, który rozwija u dzieci przedszkolnych umiejętności matematyczne poprzez zabawy, gry i aktywności oparte na metodach czynnych, takich jak: dostrzeganie wzorów, rytmów, segregowanie przedmiotów, liczenie, mierzenie, czy rozpoznawanie figur geometrycznych. Program pomoże oswoić dzieci przedszkole z matematyką i przygotowanie je do dalszej edukacji w tym zakresie, wykorzystując ich naturalną ciekawość i inicjatywę.

Cele innowacji:

Cele ogólne:

  • Przygotowanie dzieci do uczenia się matematyki w sposób naturalny i przyjemny;

  • Rozwijanie umiejętności matematycznych i logicznego myślenia poprzez kontakt z matematyką w czasie zabawy;

  • Rozbudzenie zainteresowań matematyką i pokazanie jej jako fascynującej przygody, a nie trudnego przedmiotu.

Cele szczegółowe:

Dziecko potrafi:

  • konstruktywnie działać;

  • liczyć obiekty i odróżniać błędne liczenie od poprawnego;

  • lepiej dodawać i odejmować elementy;

  • szybciej rozpoznawać podstawowe figury geometryczne;

  • kojarzyć kształty figur przestrzennych z przedmiotami codziennego użytku;

  • sprawniej określać kierunki w przestrzeni;

  • stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;

Oczekiwane efekty:

Innowacja w swoich założeniach ma sprzyjać osiąganiu następujących rezultatów:

  • poznanie stałego następstwa dni i nocy, pór roku;

  • rozróżniać stronę lewą i prawą, określać kierunki i ustalać położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów;

  • dokładniej stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni;

  • lepiej rozpoznawać podstawowe figury geometryczne;

  • kojarzyć kształty figur przestrzennych z przedmiotami codziennego użytku;

  • umiejętnie dokonywać w toku działania, prostych operacji umysłowych: porównywania, klasyfikowania, uogólniania i odnajdywania;

  • posługiwanie się pojęciem „para” przy określaniu zbioru dwuelementowego (wykorzystywanie naturalnych okazji np. para butów);

  • określanie wielkości przedmiotów, stopniowanie określeń: duży-większy-największy, mały-mniejszy-najmniejszy;

  • ćwiczenie spostrzegawczości, pamięci i koncentracji uwagi poprzez zabaw typu: „Znajdź różnice”, „Czego brakuje” „Ciepło zimno”, „Moje ciało”, „Wyczaruj z kółek” itp.;

  • rozróżnianie ciężaru przedmiotów bez użycie zmysłu wzroku, stosując określenia: ciężkie, lekkie; cięższe, lżejsze.